Порожнеча

Пустота.png

Порожнеча — порожній простір зовні ігрового світу, або, більш конкретно, простір під нижньою його межею.

Опис

Порожнечу можна побачити через діри в корінній породі після Halloween Update, але якщо подивитися на небо, стоячи на поверхні землі, то теж буде видно Пустота.

Теоретично, Пустота є нескінченною, і при тривалому падінні гравця в Порожнечу гра аварійно завершиться через обмеження по використанню пам'яті. Однак, як тільки гравець досягне висоти -64 (з 12w27a -62), подальше падіння почне наносити йому ушкодження — 2 сердечка за півсекунди падіння (тобто здоровий гравець помре через 2,5 секунди). Впасти в Порожнечу — один з двох способів померти в режимі Творчість (другий спосіб — прописати команду /kill) і досить здійсненний, адже в цьому режимі можна знищувати і корінну породу так само, як і всі інші блоки. Включивши режим польоту, можна спокійно літати під світом, не отримуючи шкоди, якщо триматися вище рівня -64, причому якщо гравець таки опуститься за цю межу, він може встигнути злетіти і врятуватися. Порожнеча в Нижньому світі знаходиться під нижнім шаром корінної породи і поводиться так само, як і в звичайному світі, а також за верхнім шаром починаючи з висоти +256. «Верхня порожнеча» в будь-якому вимірі завдає шкоди і нешкідлива для мобів і гравців.

Все інше, що потрапило в Порожнечу (моби, предмети, сипучі блоки), швидко знищується. Це було зроблено Нотч для профілактики і оптимізації роботи гри. Блоки не можуть бути поміщені під шаром корінної породи, а рідини в неї не втікають. Це не дає гравцеві безпечний вхід в Порожнечу через басейн з можливістю повернутися наверх.

Порожнеча — це ніщо, тому до версії Beta 1.8 (Adventure Update) ви побачите колір неба в даний момент: вдень порожнеча виглядає синьою, а вночі — чорної з зірками. У Нижньому світі вона має темно-червоне забарвлення, а в Краю — специфічну текстуру тутешнього неба. Починаючи з Beta 1.8, нижче висоти 64 (рівня моря) порожнеча не виглядає як небо — вона стає непроглядній темрявою.

У Bedrock Edition

У Bedrock Edition на висоті -64 в Творчому режимі утворюється шар з невидимою корінний породи, який не можна ні обігнути, ні зламати (в Творчому режимі зламати можна, але тільки якщо невидима корінна порода поставлена самим гравцем як блок).

У режимі Виживання Пустота не така, як в Java версії. Гравець починає отримувати шкоди не на висоті -64, а на висоті -1 і вмирає через секунду після падіння в Порожнечу.

Цікаві факти

  • З Порожнечею пов'язаний ще один ефект — на найнижчих рівнях світу (на висоті менше 15) у гравця зменшується дальність промальовування, на висоті менше 4 дальність видимості становить близько чотирьох блоків. Цей ефект проявляється тільки в режимі Виживання або в режимі Хардкор на картах зі звичайним типом світу і виключно в версіях до 1.8.
  • Екран налагодження в порожнечі не вказує інформацію про біом і рівні освітлення, натомість на їх місці з'являється текст «За кордоном світу ...».
  • В Порожнечу можливо падати нескінченно, якщо дати собі ефект регенерації дуже великої потужності командою /effect і стрибнути туди.
  • Якщо постаратися не померти в порожнечі (наприклад постійно приймаючи зілля регенерації), і відлетіти трохи вбік, то можна побачити, що гравець летить в тунелі з чорної текстурою, чому все навколо і здається чорним.

Історія

Java Edition Pre-classic
rd-132211 Коли гравець випадає зі світу, він виявляється в «Небесної порожнечі».
Java Edition Infdev
?Порожнеча діє і завдає шкоди як невидиме море лави, і робить лаву видимою тільки при вході в порожнечу.
Java Edition Beta
1.6 Якщо гравець заходить нижче рівня корінної породи, то порожнеча стає чорною, так як там повністю відсутнє освітлення.
1.8 Порожнеча була додана в гру. Якщо Ви перебуваєте в межах 16 блоків від порожнечі, то видимість знижується, а також видні частки.
При використанні X-Ray, можна помітити, як змінюється колір порожнечі з синього на чорний. Такий же ефект можна спостерігати при зануренні у воду. Коли гравець опускається на дно, горизонт стає чорним, а коли спливає, синім.
Моби горять при падінні в порожнечу.
Гравці можуть літати над Порожнечею в Творчому режимі.
Також можна було знайти помилки при генерації — дірки в корінній породі. Пізніше це було виправлено.
Якщо гравець пройде 32 мільйони блоків і дійде до краю світу — так званих далеких земель, то він буде провалюватися крізь блоки в порожнечу і, в кінцевому підсумку, помре. Це викликано порушенням фізики блоків і неправильної генерацією світу.
Java Edition
1.1 11w48a Моби і предмети при падінні в Порожнечу отримують шкоди в 4 (Heart.svgHeart.svg) за 12 секунди, а потім зникають назавжди.
1.2.1 У картах, згенерованих до 1.2 ще можна було знайти діри в корінній породі у лавових озер. Ця помилка була виправлена і тепер подібних дірок не існує.
1.8 14w34c Прибрано туман і ефекти порожнечі.
1.13 18w01a Додано повідомлення про смерть, якщо гравець помер в порожнечі через іншого мобу
«Гравець не захотів жити в тому ж світі, що і Гравець/Моб».
Pocket Edition Alpha
0.11.0 build 11 Гравці в творчому режимі більше не отримують шкоди від порожнечі при вході в порожнечу. До цього всі гравці були б миттєво вбиті при вході в порожнечу, навіть в режимі Творчість.

Галерея