Палиця

Палиця
Stick.png
Stick
Тип

Сирі матеріли

Поновлюваний

Так

Складається

Так (64)

Номер

dec: 280 hex: 118 bin: 100011000

Текстовий
ідентифікатор

Див. Значення даних

Попередження.svg

Палка — це предмет використовуваний для крафту багатьох інструментів і предметів. Їх можна скрафтити, використовуючи 2 =дошки. 32 дерев'яні дошки або 8 блоків деревини можуть створити один стак палок.

Отримання

З відьми можуть випасти до 6 палок при смерті. Бонусна скриня може вміщати в собі 1–3 палки, також палиці можуть бути отримані як сміття під час рибалки. При аварії з човна випадають 2 палки.

Крафт

Інгредієнти Рецепти крафта

Будь-які дошки

Як ви напевно помітили, незалежно від кольору дощок палиця буде одного й того самого кольору.

Використання

Палиця використовується як основа для інструментів, факелів та зброї. Також можуть бути використаны як стержень для стріл, підпірка для таблички або скріплення для рейків. Палиці це предмет потрібний для крафту паркану або драбини.

Палиці також можуть бути використані як пальне для пічки. Хоча вони й поновлювані, палички менш ефективне паливо ніж дошки, and require 2 sticks to be burned per furnace operation. Sticks are recommended for short jobs, like cooking pork, or if just a little more fuel is required to complete the current operation, and it would not complete otherwise. Note that it takes 3 sticks to do the same job as 1 wood plank. It is not recommended to use sticks if they have just been crafted, since the two planks used to craft the sticks can burn for 30 seconds (three smelting operations), while the four sticks produced by crafting those two planks will burn for just 20 seconds (two smelting operations).

When making ladders you can (with a stack of 64) place 9 sticks in each slot in the required pattern and have 1 left over. Also when making fences with a full stack there will be 11 in 4 slots and 10 in 2 others.

As a crafting ingredient

Помилка Lua: bad argument #1 to 'gsub' (string expected, got table).

As a fuel

When used as a furnace fuel, a stick will last for half an operation.

Video

[Не вдалось завантажити шаблон для https://minecraft.gamepedia.com/Stick/video?action=render: HTTP 404]

History

Java Edition Indev
Indev 0.31 (January 29, 2010) Craftable sticks were added and were one of the first craftable items available in Minecraft. Their only use at the time was forming the handle of a pickaxe, axe or shovel. They could be used as fuel for furnaces as well.
Java Edition
1.4.2 12w38b Witches now have a chance to drop sticks.
1.7.2 13w36a Sticks can be obtained as one of the "junk" items by fishing
Pocket Edition Alpha
0.3.0 Added sticks.
Legacy Console Edition
TU1 Added sticks.

Trivia

  • Along with bones and blaze rods, sticks are wielded as a tool instead of an item.