Орієнтування на місцевості

Визначення сторін світу

За допомогою екрана налагодження

Екран налагодження відображається, якщо натиснути F3. Координата f відповідає за напрямок погляду гравця. розшифровка:

  • f=0 — погляд на південь
  • f=1 — погляд на захід
  • f=2 — погляд на північ
  • f=3 — погляд на схід

У версіях до Beta 1.7 можна було орієнтуватися тільки по x і z. Якщо значення по осі Z збільшується — ви рухаєтеся на захід. Якщо значення по осі X збільшується — ви рухаєтеся на південь.
Зверніть увагу, точка з координатами x=0, z=0 не є точкою cпауна, збіги випадкові. З версії 1.4 при погляді в будь-яку сторону показується назва частини світу (англ.):

  • south — південь
  • west — захід
  • north — північ
  • east — схід

За небесними світилами

Сонце і місяць завжди сходять на сході і сідають на заході.

По хмарах

Хмари завжди пливуть на захід. Таким способом найлегше знайти інші сторони світу, перебуваючи на відкритій місцевості.

З боків верстака

У верстака немає лицьового боку, тому його бічні текстури не залежить від положення гравця в момент установки. Текстура з ножівкою і молотком завжди знаходиться на західній і північній сторонах верстата, на східній і південній — текстура з плоскогубцями.

По текстурам блоков

Якщо уважно подивитися на текстуру кругляка, можна побачити таку стрілку:
[__][__][__][__]
[__]
[__]
[__]
Якщо дивитися на кругляк зверху, то кут буде вказувати напрям на південний захід, а кінці стрілки — на північ і схід.
Така ж стрілка є і на пічі. Також можна зорієнтуватися і по іншим блокам, подивившись на них зверху:

  • На піску: в самому куточку є 1 темна точка, вона завжди розташована в північно-східній частині.

  • На траві: з одного боку є група з 4-х світлих точок — ця сторона завжди спрямована на захід.

  • На землі: тільки з західної сторони до краю примикає сіра точка.

  • На гравію: тільки з західної сторони до краю примикає темна смужка довжиною в 3 пікселі.

  • На камні: світлий квадрат 2х2 розташований ближче до західного боку.

  • На сруб дерева: тільки з північного боку біля краю є 2 довгі темні смужки.

  • На снігу: тільки з північного боку на краю немає темних точок.

  • На дошках: тільки з західної сторони до краю примикає темна точка.

  • На верстаке: тільки з західної сторони на краю є довга коричнева смужка.

  • На піску душ: на ньому є буква L. Її довга сторона в напрямку від перетину обох сторін показує на північ, а коротка сторона в тому ж напрямку на захід.

За соняшниками

Квіток соняшником завжди нахилений на схід.

Орієнтири

Орієнтири зазвичай використовуються, щоб допомогти гравцеві орієнтуватися в ігровому світі, в поєднанні з ознаками місцевості вони можуть бути дуже потужним інструментом навігації. Орієнтири стали менш корисними, коли в гру ввели компас, але якщо будівництво ведеться далеко від точки спавна, вони незамінні. Будівництво дорожніх знаків економить більше ресурсів і часу, ніж створення довгих доріг. Ставте всі дорожні знаки таким чином, щоб Ви завжди могли побачити два знака (знак звідки ви прийшли, і знак куди ви йдете). Це допомагає вам не втратити напрямок.

Факели

Доріжка з факелів

Основний спосіб відзначити дорогу, просто залишити слід факелами. Проблема цього методу, що зазвичай немає способу дізнатися, в правильному напрямку ви рухаєтеся чи ні. Проблема вирішується, якщо викладати факел и в формі стрілки, але це вимагає великих витрат вугілля і палиць. Мінус цього методу в тому, що днем ​​така доріжка буде погано помітна в лісі, до того ж на великі відстані потрібно занадто багато факелів. Щоб відзначити напрямок, можна викладати групами по 1-2-3-1-2-3-1-2... факела (по ходу руху), це економічніше стрілок. Але є ще більш економічний спосіб використання ресурсів — подорожуючи, залишайте факели на одній зі сторін куба (наприклад, тільки з того боку, звідки Ви рухаєтеся).

Стовпи

Лавовий стовп і огорожу для нього

Інший основний спосіб відзначити дорогу — побудувати стовп. Правда, деякі люди не хочуть використовувати цей метод, оскільки він псує пейзаж і навіть більш того, в багатокористувацької грі на багатьох серверах будівництво стовпів карається аж до бана.

Сам стовп, як правило, тільки в один блок товщиною, а нагорі факел (або іноді навіть лава) для полегшення виявлення вночі. Будьте обережні, не робіть стовпи занадто високими, інакше при спуску ви можете померти навіть на мирному рівні складності. Якщо поставити на вершині такого стовпа блок води, можна спуститися по ньому. У підставі стовпа можна поставити факел, який вказує напрямок до наступного орієнтиру. Перевагою цього методу є те, що стовпи видно набагато далі, ніж наземні маркери, що дозволяє використовувати менше знаків.

Безпрограшним варіантом є створення стовпа максимальної висоти і установка блоку лави на його вершині. Для створення такої вежі потрібно приблизно 60-70 блоків будь-якого матеріалу і відро з лавою. Перед будівництвом краще викласти всі цінні речі в скриню, щоб не втратити їх в разі смерті. Будуємо стовп до максимальної висоти, далі робимо горизонтальний місток (клавіша ⇧ Shift) і виливаємо на нього збоку лаву. Ще необхідно зробити огорожі біля підніжжя вежі, щоб лава не розтеклася навколо, руйнуючи все на своєму шляху!

В 1.4.2 з'явилася альтернатива стовпа — маяк.

Ворота

Ворота

Ворота складаються з двох блоків, розміщених поруч один з одним з простором в один блок між ними. Вони розташовані таким чином, що по дорозі ви пройдете між блоками. Факел и або інші позначення повинні бути зроблені на стороні одного з блоків, щоб вказати напрямок дороги. Як правило, краще побудувати знаки з чогось, що виділяється на загальному тлі ландшафту, наприклад кругляка. Перевага цих маркерів: через необхідність ходити між ними вони завжди вкажуть вам на наступний орієнтир.

Маяки

Світло на горі

Якщо ви перебуваєте в біомі рівнинного типу, ви можете переміщатися, орієнтуючись по гірських вершин освітлених факел ами. Цей метод використовує менше матеріалів, ніж інші. Світло маяків найкраще використовувати вночі, так як їх погано видно днем.Якщо з горами туго, можна створити маяк на височини. Він буде виділятися на тлі пейзажу вдень і яскраво світити вночі. Також, з версії 12w36a, можна створити справжній Маяк, однак він дуже дорогий в крафте. Тому для новачків рекомендується вищеописаний прийом.

Відмітки в шахтах

Мародёрствуя в занедбаних шахтах, беріть замість факелів світильник Джека. Факел дешевий, гарбуза легко видобуваються поршнями, так що пару стаку запасти дуже просто. Ставте їх на кожній незнайомій розвилці очима в ту сторону, звідки ви прийшли. Це висвітлює приміщення, зменшує Спавн ворожих мобів, а головне — щоб повернутися, досить йти в буквальному сенсі «світ за очі» — очі світильника Джека. При спуску або підйомі ставте світильники на тій висоті, звідки прийшли, причому так, щоб з іншого ярусу їх було чітко видно, тобто зберігайте той же принцип і для вертикальної «розвилки».

Компас

Пошук будинку по компасу

Також, якщо ви будували свій будинок недалеко від точки спавна, компас дозволяє прийти додому. Якщо його немає, але ви пам'ятаєте, де спавн, можна комбінувати будь-який з перерахованих вище методів і цей наступним чином: мітки будуть вести Вас тільки від спавну до дому. Увага: в одиночній грі буде показуватися тільки спавн. В мережевій грі буде показуватися ліжко.

Карта

Файл:MapOrientation.PNG
Орієнтування по карті. Сірим відзначені великі споруди гравця.

Починаючи з оновлення Beta 1.6 можна орієнтуватися по мапі. Центр карти буде там, де ви її створите. Карта не обов'язково правильно зорієнтована по сторонах світу; можливо залежить від того, в яку ви сторону дивилися, коли крафт або карту. Якщо у вас є великі споруди, то на карті вони будуть відзначені сірим кольором для кругляка, коричневим для дерева. Карта дозволяє швидко і легко знайти шлях додому, якщо Ви знаєте, де ваш будинок знаходиться на карті. У нових версіях карту можна повісити на стіну в рамці, і тоді на її дублікатах будуть відображатися зелені мітки, що вказують положення висить карти. А поєднання цього прийому з можливістю змінювати масштаб карти дозволить бачити мітку будинку на величезних відстанях!