Моби

Моби (від англ. Mob, скорочення від mobile object — «рухливий об'єкт») — живі рухомі сутності, керовані власним ШІ.

Спаун

Моби спауняться по-різному. Більшість з'являються самі по собі, в залежності від освітлення та біому, часто в групах собі подібних. Більшість доброзичливих мобів вміють розмножуватися самі або з допомогою гравця, в результаті чого спауниться дитинчата.

Моби не можуть з'являтися на прозорих блоках, у воді (крім кальмарів та вартових), в лаві або на неповних блоках (плити, сходи). Виняток — спаунер мобів, який може поставити моба на будь-який блок, включаючи повітря. Деяких мобів подібно залізного ґолема і висушувача потрібно «побудувати».

гравці можуть використовувати яйця закликання в режимі творчості або командою /summon, щоб заспаунити мобів. Однак дракон Краю з'явиться зі зміненим ШІ, щоб залишатися на місці.

Поведінка

Частинки диму, що з'явилися при смерті свині.

Оточення впливає на мобів так само, як і на гравця: вони схильні фізиці, вони отримують різний збиток (від вогню, падіння, задухи, атаки тощо). У них може бути імунітет до деяких видів шкоди, наприклад, моби Нижнього світу не горять. Мобів можна посадити в вагонетку і в човен. Вони можуть пересуватися по драбинам.
Коли моб вмирає, випускаються хмарки диму, випадає дроп і сфери досвіду.

У кожного мобу є ШІ (штучний інтелект). Зазвичай моби бродять по місцевості, уникаючи падіння з висоти й інших небезпек у вигляді лави. Інтелект дозволяє їм обходити перешкоди і досягати мети. Доброзичливі моби будуть тікати у випадковому напрямку, якщо були поранені. Ворожі моби будуть полювати за гравцем, якщо помітили його. Нейтральні моби не заподіють шкоди, якщо гравці або інші моби їх не спровокують. Кожен моб володіє своєрідною системою ШІ, яка відрізняється механікою і поведінкою. Моби яких можна приборкати більшість всього дружні або нейтральні.

Моби помічають гравця на відстані 16 блоків, хоча деякі можуть бачити і далі. Ближче до ночі видимість зменшується. У свою чергу гравець може почути видавані мобами звуки також з 16 блоків. Моби не бачать крізь більшість непрозорих блоків, включаючи напівпрозорі (лід, скло, скляна панель). Вони не будуть ходити по рельсам, якщо їх туда не штовхнути.

Список мобів

У цьому списку моби діляться на кілька груп. Щоб дізнатися про мобів детальніше, перейдіть на його сторінку.

Примітка: список складений на основі ПК-версії.

Доброзичливі моби

BatFace.png ChickenFace.png CowFace.png DonkeyFace.png HorseFace.png MooshroomFace.png MuleFace.png OcelotFace.png ParrotFace.png PigFace.png RabbitFace.png SheepFace.png SkeletonHorseFace.png
Кажан Курка Корова Віслюк Кінь Му-у-ухомор Мул Оцелот Папуга Свиня Кролик Вівця Кінь-скелет
SquidFace.png VillagerFace.png
Кальмар Селянин

Нейтральні моби

CaveSpiderFace.png EndermanFace.png IronGolemFace.png LlamaFace.png PolarBearFace.png SpiderFace.png WolfFace.png ZombiePigmanFace.png
Печерний павук Ендермен Залізний ґолем
(Доброзичливий, якщо створений гравцем)
Лама Білий ведмідь
(Дитинча мирне)
Павук Вовк Свинозомбі

Ворожі моби

BlazeFace.png ChickenJockeyFace.png CreeperFace.png ElderGuardianFace.png EndermiteFace.png EvokerFace.png GhastFace.png GuardianFace.png HuskFace.png MagmaCubeFace.png ShulkerFace.png
Блейз Зомбі-наїзник Кріпер Старий вартовий Ендерміт Заклинач Ґаст Вартовий Висушень Магмокуб Шалкер
SilverfishFace.png SkeletonFace.png SkeletonHorsemanFace.png SlimeFace.png SpiderJockeyFace.png StrayFace.png VexFace.png VindicatorFace.png WitchFace.png WitherSkeletonFace.png ZombieFace.png ZombieVillagerFaces.gif
Silverfish Скелет Скелет-вершник Слимак Скелет-наїзник Примара Бісик Рубник Відьма Скелет-висушувач Зомбі Зомбі-селянин

Приборкувальні моби

DonkeyFace.png HorseFace.png LlamaFace.png MuleFace.png OcelotFace.png ParrotFace.png WolfFace.png
Віслюк Кінь Лама Мул Оцелот Папуга Вовк

Створювані моби

Допоміжні моби, яких потрібно «побудувати».

IronGolemFace.png SnowGolemFace.png
Залізний ґолем Сніговий ґолем

Боси

Боси — це ворожі моби, які мають більш складну модель атаки і руху. У них дуже багато здоров'я, і вони завдають багато збитка. Мають імунітет до деяких ефектів.

EnderdragonFace.png WitherFace.png ElderGuardianFace.png
Дракон Енду Висушувач Старий вартовий

Заплановані моби

Майбутні моби це лише які присутні в версіях розробки.

Тріска Дельфін Водяник Фантом Скелезуб Лосось Черепаха Тропічна риба

Невикористані моби

Ці моби були знайдені в коді гри, але не використовуються на даний момент. Можуть бути заспаунені командою /summon.

ZombieFace.png IllusionerFace.png KillerBunnyFace.png Zombie Horse
Велетень Ілюзіонин Кролик-вбивця Кінь-зомбі

Моби Education Edition

AgentFace.png NPCFace.png
Агент NPC

Видалені моби

Ці моби перебували в грі, але були прибрані.

BeastBoyFace.png RanaFace.png Стів HumanFace.png BlackSteveFace.png
Бістбой Рана Стів Людина Чорний Стів

Цікаві факти

  • Коли моби спауняться, з них вилітає дим (тільки в одинарному режимі).
  • У Halloween Update версії Alpha 1.2.0 ворожі моби могли спаунитися навіть у високоосвітлених місцях на великій глибині, а іноді — навіть при сонячному світлі. Нотч повернув початковий метод спауну мобів у версії Alpha 1.2.1, сказавши "Це занадто дратувало. В мене є плани щодо того, що з цим робити."[1]
  • Звуки, які видають моби, можна почути на відстані до 16 блоків, що відповідає відстані, на якій ворожі моби помічають гравця. Тому, якщо ви почули ворожих мобів, дуже ймовірно, що вони вже вас помітили.
  • Гравець може наблизитись до ворожих мобів непоміченим, якщо між ним і мобами є тверді блоки.
  • В AI ворожих мобів є особливість, через яку вони продовжують купчитися навколо вбитого ними гравця. Це можна використати в багатокористувацькому режимі для відволічення ворожих мобів одним гравцем, доки другий проходить повз непоміченим.
  • Якщо ворожий моб помітив гравця і перейшов у режим переслідування, гравець може закритися від моба стіною, перезайти у гру, і тоді моб не буде його переслідувати.
  • Ворожі моби все ж спауняться на мирному рівні складності, однак зникають занадто швидко для того, щоб гра встигла відобразити їх як об'єкти, але цього часу достатньо, щоб гравець встиг їх помітити.
    • У зв'язку зі звичкою скелетів стріляти, щойно вони помітять гравця, стояння біля спаунеру скелетів на мирному рівні складності може спричинити влучання однієї чи двох стріл в гравця в той момент, коли скелети спауняться та зникають. Це відбувається не завжди, і більш помітно на серверах через відставання.

Див. також

Посилання