Край

Край (англ. The End) — вимір, яке являє собою безліч островів, що повністю складаються з каменю Края.

Портал

Перш ніж потрапити в Край, гравець повинен знайти фортецю за допомогою ока, яке при викидані показывает направление к ближайшему порталу. У фортеці знаходиться кімната з порталом, який складається з 12 рамок, розташованих у формі квадратного кільця. Портал знаходиться над лавовим басейном, до якого можна піднятися по сходах. На останній сходинці стоїть спавнер лусківниць — щоб з'являються противники не докучали гравця, йому потрібно зруйнувати його. Оскільки портал з самого початку не працює, гравцеві слід помістити 12 очей в рамки. Після того, як всі рамки будуть заповнені, портал активується з характерним звуком. При активації всі блоки, в тому числі корінна порода, всередині порталу замінюються блоками порталу, в які ігровий персонаж може стрибнути. На відміну від порталу Нижнього світу, портал Краю переміщує персонажа миттєво.

Опис

Край являє собою безліч островів з унікального каменю. Коли персонаж переміщається в цей вимір, він з'являється на центральному острові, оточеному іншими невеликими. Відстань між центральним островом і далекими становить приблизно 1000 блоків — мівж ними немає нічого, крім порожнечи. Як і Нижній світ, Край тьмяно світиться і не має циклу дня і ночі. У краю мешкають мандрівники, дракон і шалкери. Мандрівники знаходяться на всіх островах, дракон на центральному, а шалкери — в місті. Однак будь-які істоти, крім босів, можуть переміститься в Край за допомогою порталу.

У Краю, на відміну від інших вимірів, деякі предмети і блоки по-іншому працюють або виглядають:

Центральний острів

Як тільки гравець переміститься в Край, він виявиться на обсидіанових платформі розміром 5×5×1 — вона може перебувати на поверхні центрального острова, всередині або на невеликій відстані від нього. Якщо платформа висить в повітря е недалеко від острова, то гравець може кинути перлину, щоб переміщуватися до нього. Якщо гравець хоча б один раз не вбивав дракона, то шляху назад немає — треба померти або вбити його. Дракон з'являється відразу ж і буде літати навколо обсидіанових стовпів. На вершині кожного стовпа знаходиться кристал, деякі з яких захищені залізними ґратами. Ці кристали зцілюють дракона — щоб їх знищити, гравець повинен вдарити по ним чимось: наприклад, сніжком.

Після загибелі дракон починає розпадатися, а з його тіла з'являються яскраві промені світла. У підсумку він вибухне і залишить після себе сфери досвіду до 70 рівня, після чого з'явиться портал в звичайний світ з яйцем дракона і чотирма факелами. Щоб надалі гравець зміг знову відродити дракона, йому слід на кожній стороні порталу розмістити 4 кристала. Кожен раз, коли гравець відроджує і вбиває дракона, генерується ще один портал, максимальне число яких не може перевищувати 20 штук. Однак яйце з'являється тільки один раз; крім цього, наступні дракони залишають менше досвіду. Як тільки гравець зайде в портал, відобразиться поема Краю. На цьому гра не закінчується — після того, як гравець подивиться поему, він з'явиться в звичайному світі і зможе продовжити гру. Пізніше гравець може назад повернутися в Край, причому це вимір кожного разу залишається в тому ж вигляді, при якому його покинув гравець. Обсидіанова платформа завжди відновлюється, коли гравець потрапляє туди — будь-які блоки або об'єкти, розташовані над платформою, замінюються блоками повітря.

Дальні острови

Островки Краю

Центральний острів оточують безліч інших, які відрізняються між собою істотами і спорудами. Коли гравець вбиває дракона, то на центральному острові з'являються ворота, через які можна миттєво переміститься на далекі острови. Хоча розмір воріт становить один блок, увійти в них можна за допомогою перлин або води, якщо розлити її за допомогою відра і проплисти до брами. Також можна потрапити на острови іншими способами: наприклад, пролетіти 1000 блоків за допомогою елітрів і ракет, зробити літаючий корабель з червоного пилу або зробити міст довжиною 1000 блоків. Однак ці способи менш ефективні. В Legacy Console Edition між центральним і далекими островами розташований бар'єр, пройти через який можна тільки за допомогою ворот.

Дальні острови також відрізняються між собою розміром. Є великі острова, а є зовсім невеликі, на яких нічого не має проте, на них можуть знаходитися ворота, через які можна повернутися на центральний острів. Розмір великих островів в діаметрі становить від ста блоків. Острови розташовані близько один до одного, тому гравець може переміщатися по ним за допомогою перлин. В Java і Bedrock Edition далекі острови генеруються нескінченно. На деяких островах розташовані рослини хорус, з яких можна добути плоди і квітку для подальшого вирощування вдома. Також на островах можна знайти міста і кораблі, в яких є цінні предмети, в тому числі елітри і голови дракона.

Біоми

В Java Edition Край має п'ять біомів; в Bedrock Edition — один. В Java Edition біом «Край» знаходиться в радіусі 1000 блоків, центр якого знаходиться на координатах x=0 и y=0. Він зачіпає центральний острів і порожнечу біля нього. Якщо цей біом використовувати для створення суперплоского світу, то небо буде майже чорним, а вночі будуть з'являтися тільки мандрівники. На далеких островах знаходиться чотири біома: «Острівці Краю», який стосується невеликі острови і порожнечу між ними; «Долини Краю», «Пагорби Краю» і «Околиці Краю», які знаходяться на великих островах. Рівнини є область з плавним схилом від середини острова до його країв. У ньому не генеруються хорус, але є міста. Пагорби знаходяться в центрі острова, в якому можуть бути як хорус, так і міста. Околиці розташовані на краях острова — хорус і міст там немає. Однак у всіх біомів генеруються ворота. В Bedrock Edition весь вимір називається «Краєм».

Генерація блоків

Ключ

I Має відмінний від предмета в інвентарі ID.
D Використовує поле пошкодження предмета, щоб визначити його міцність.
S Вимагає додаткових даних з збережень гри для повного визначення блоку.
B Вимагає додаткових даних про міцність предмета для повного визначення предмета в інвентарі.
E Вимагає блок-сутність для зберігання додаткових даних.
Червоний Не можна отримати без використання читів. доступний тільки при використанні команди /give або через редактор інвентарю.
Блакитний Не може бути отриманий ніяким чином(Деякі з них можуть бути розміщені командою /setblock)
Cиній Можна користуватися в режимі Творчість в списку предметів.
Фіолетовий Можна користуватися в режимі Творчість при підборі предметів.
Смарагдовий Може бути отриманий при торгівлі з жителями в режимі Творчість.
Зелений Доступний тільки при наявності зачарованих інструментів або в режимі Творчість.
Лаймовий Доступний тільки при наявності зачарованих предметів або через використання /give або в редакторі інвентарю, але не доступний в режимі творчість.
Сірий Невикористані дані.

Натуральна генерація

Ці блоки генеруються під час завантаження світу.

Іконка Dec Hex Назва Блок
0 0 minecraft:air Повітря
7 7 minecraft:bedrock Корінна порода
49 31 minecraft:obsidian Обсидіан
121 79 minecraft:end_stone Камінь Краю
199 C7 minecraft:chorus_plant Рослина хорусу
200 C8 minecraft:chorus_flower Квітка хорусу

Натуральне створення

Ці блоки генеруються під час гри.

Іконка Dec Hex Назва Блок
0 0 minecraft:air Повітря
7 7 minecraft:bedrock Корінна порода
49 31 minecraft:obsidian Обсидіан
Факел 50 32 minecraft:wall_torch Факел S
51 33 minecraft:fire Вогонь
119 77 minecraft:end_portal Портал Краю E
122 7A minecraft:wall_torch Яйце дракону
0 0 minecraft:wall-torch Ворота Краю

Споруди

Ці блоки генеруються в містах, якщо гравець під час налаштування світу включив генерацію споруд.

Іконка Dec Hex Назва Блок
49 31 minecraft:obsidian Обсидіан
54 36 minecraft:chest Скриня S E
82 52 minecraft:ender_chest Ендер-скриня S E
95 5F minecraft:purple-stained-glass Фіолетове скло S B
117 75 minecraft:brewing_stand Варильна стійка S E
198 C6 minecraft:end_rod Стрижень Краю
201 C9 minecraft:purpur_block Пурпурний блок
202 CA minecraft:purpur_pillar Пурпурний пілон
203 CB minecraft:purpur-stairs Пурпурні сходи
Подвійна пурпурна плита 204 CC minecraft:purpur-double-slab Подвійна пурпурна плита
205 CD minecraft:purpur_slab Пурпурна плита
206 CE minecraft:end-stone-bricks Цегла Краю
0 0 minecraft:dragon_head Голова Дракона

Технічна інформація

ID біомів

Біом Текстовий ID Номер
Край the_end 9
Островки Края small_end_islands 40
Рівнини Края end_midlands 41
Пагорби Края end_highlands 42
Окраїни Края end_barrens 43

Директорія

Край, як і звичайний світ, зберігається в папці «DIM1». Якщо видалити цю папку, то вимір буде скинуто, в тому числі зміни, зроблені там гравцем.

Досягнення

Іконка Досягнення Опис Вимоги для здобуття досягнення (якщо різні) Доступність Очки досягнень Xbox Тип трофея (PS)
Xbox PS Bedrock Nintendo
Кінець?Знайдіть КрайНайдіть портал в Край.ТакPSVitaТакТак20GGold
PS3, PS4Gold
Кінець.Вбийте дракона Краю.Зайдіть в портал в звичайний світ з Краю.ТакPS4ТакТак40GBronze
PS3, PSVitaGold
Кінець... Знову...Відродіть дракона Краю.ТакТакТакТак30GSilver
Advancement-oval-raw.pngНове поколінняОтримайте яйце драконаЗвільніть ЕндОтримайте яйце дракона у ваш інвентар.end/dragon_egg

Історія

14 червня 2009Маркус Перссон написав в своєму блозі про те, яку кінцеву мету можна придумати для режиму виживання.
Java Edition Indev
0.316 січня 2010Доданий тип карти, в якому дно світу складалося з корінної породи, а в повітрі генерувалися ширяющі острова. Пізніше цей тип світу був видалений в Infdev.
Java Edition Beta
19 травня 2011Перссон опублікував в Imgur кілька скріншотів Небесного світу. У ньому були блоки, істоти і схоже небо з звичайного світу.
30 липня 2011Перссон вирішив додати нового істоти для Небесного світу — мандрівника Края. Деякі гравці просили перейменувати мандрівника в фарландера (англ. Farlander), відсилання на Далекі землі, але Перссон пожартував, що швидше за перейменує далекі землі в «Край», ніж мандрівника.
6 жовтня 2011Користувач cptqwashi написав в Reddit про ідею назвати новий вимір «Ендер», в якому будуть жити мандрівники і дракони. Пізніше Перссон написав, що його ідея на 100% близька до правди[1]. Однак потім стало відомо, що вимір буде називатися «Краєм», в якому буде один дракон[2].
7 жовтня 2011Перссон опублікував в Imgur знімок екрана Краю з драконом.
10 жовтня 2011Перссон опублікував в ютубе відеоролик з Краєм і драконом. Пізніше на відеохостингу з'явилася "версія відеоролика" – через YouTube зі збільшенною яскравістю.
12 жовтня 2011Небесний світ замінений на Край.
Через кілька років Йенс Бергенстен повідомив про те, чому від Небесного світу довелося відмовитися — це вимір висвітлювалося так само, як і звичайний світ, через що виникали тіні, які знижували продуктивність. Край не має сонця і рівномірно висвітлюється[3].
Java Edition
1.0.01.9 Prerelease 4Доданий Край і портал.
Близько порталу мешкає дракон, який може знищити його рамки, однак блоки порталу все одно продовжать працювати без них. В режимі творчості рамки недоступні.
1.3.112w23aУ режимі творчості доступні рамки порталу.
12w25aКолір неба Края темно-фіолетового кольору.
2013 Music UpdateДоданий саундтрек для Края.
1.814w17aБіом Края називаєтся «Край», а не «Небо».
1.915w31aОбсидіанові стовпи різного розміру розташовані по колу. На високих стовпах кристали захищені залізними гратами.
Портал в звичайний світ спочатку знаходиться в Краю, але він не активований і на ньому немає яйця дракона.
Додані далекі острови, які практично нескінченні і знаходяться на відстані 1000 блоків від центрального острова.
Додані кораблі і міста, які є на далеких островах.
15w32cМаяки на кораблях замінені гарбузами.
15w33cГарбузи замінені на воронки з книгою, яку написав Міхаель Штоіке.
15w41aВоронки з книгою замінені на рамки з елітри.
16w07bКристали на високих стовпах не захищені залізними ґратами.
pre1Кристали на високих стовпах знову захищені залізними ґратами.
1.1116w39aКарти тепер працюють в Краю.
Додані ворота, які є на островах.
1.1318w06aДальні острови розділені на чотири біома — плаваючі, рівнини, пагорби і окраїнні острови.
18w07aФантоми є в Краю.
18w09aФантомів нема в Краю.
18w19aПлаваючі острови перейменовані в «Острівці Краю».
Рівнинний острів перейменований в «Долини Краю».
Піднесений острів перейменований в «Пагорби Краю».
Окраїнний острів перейменований «Околиці Краю».
pre5Змінений ID з sky на the_end.
Змінений ID з sky_island_low на small_end_islands.
Змінений ID з sky_island_medium на end_midlands.
Змінений ID з sky_island_high на end_highlands.
Змінений ID з sky_island_barren на end_barrens.
Pocket Edition
1.01.0 build 1Доданий Край.
Legacy Console Edition
TU9CU11.00Patch 1Доданий Край: обсидіанові стовпи розташовані по колу; Портал в звичайний світ з'являється, коли гравець переміщається в Край, але активується тільки в тому випадку, якщо гравець вб'є дракона.
TU141.04Колір неба Краю темно-фіолетового кольору.
TU46CU361.38Patch 15Портал в звичайний світ спочатку знаходиться в краю, але він не активований і на ньому немає яйця дракона.
Додані міста і кораблі, які є на далеких островах.
New Nintendo 3DS Edition
1.7.10Доданий Край.

Проблеми

Звіти про помилки, пов’язаних з «Край», підтримуються в системі відслідковування помилок Mojira. Повідомляйте про виявлені помилки там (англійською мовою).

Цікаві факти

  • Щоб видалити Край (тобто перегенерувати), потрібно в директорії гри видалити папку DIM1.

Галерея

Див. також

Примітки